Tanúsítvány

Árukereső, a hiteles vásárlási kalauz

TOP termékek

9.000 Ft feletti vásárlásnál INGYENES 40.000 Ft értékű Zalakarosi Welness utalvány! A kosárnál válaszd ki az ajándékot! Szállítás 1190 Ft-tól!

Timeline: Tudomány és felfedezések

Timeline: Tudomány és felfedezések

Timeline: Tudomány és felfedezések

Vajon mit fedezett föl előbb Európa? Amerikát vagy Venezuelát? Tutanhamon fáraó sírjának feltárása mikor volt? Pompei kiásása előtt vagy után? Hát az atom felfedezése? Ilyen, és ehhez hasonló kérdésekre kell választ adnunk ebben a játékban. A pontos évszámot senkinek nem kell tudnia, elég, ha a játékosok tippelnek. Minél több kártya kerül az asztal közepére, annál nehezebb a soron következő játékosnak egy újat leraknia. A Timeline, a könnyed partijáték-sorozat újabb tagja garantálja a vidám pillanatokat. A Timeline: Tudomány és felfedezések kártyajáték pont ilyen ritkán feltett kérdésekre adja meg a választ!

Bővebben
Ajánlott korosztály :
8 éves kortól
Játékosok száma :
2 – 8 játékos részére
Játékidő :
10 – 30 perc
Gyártó :
Asmodee
Nyelv :
Magyar
Videós játékbemutató :
Videós játékbemutatóval!
További adatok
Nincs raktáron

Raktáron, szállítás 1 munkanap
* 13-óráig megrendelt terméket másnapra kiszállítjuk

 

Rendelhető: 2-4 munkanap
* A megrendelt terméket 2-4 munkanapon belül szállítjuk

A termék jelenleg nincs raktáron. Amennyiben rendelhető és van „kosár gomb” meg tudja rendelni mert hamarosan a raktárunkban lesz (1-2 munkanap).

4 120 Ft
Nincs raktáron

Részletek

Foghíjak az időben - a szakadozott időegyenes befoltozása

A Timeline sorozat játékainak szabálya egyszerű: mindenki kap négy lapot, melyen egy évszámhoz köthető esemény, történés szerepel. A kártyák két oldala ugyanúgy néz ki, egy apró különbséggel: az egyik oldalon az évszám is szerepel. Ezzel a felével lefelé kell a lapokat kiosztani, csak az asztal közepén lévő kezdőlapon látható az évszám.



A kezdőjátékos az előtte lévő lapokból most ki kell válasszon egyet, és a rajta szereplő eseményről el kell döntse, korábban vagy később történt, mint ami a kezdőlapon látható. Választása szerint leteszi a kezdőlap elé vagy mögé az idővonalba, majd felfordítja. Ha nem jól tippelt, el kell dobnia a lapot, és helyette újat kell húznia. Ha jól döntött, a lap a helyén marad. Így a következő játékos már három helyre teheti le a kiválasztott lapját: legkorábbra, legkésőbbre - vagy épp a két korábbi kártya közé!

Ahogy haladunk a játékban, egyre nehezebb a feladat, hiszen hiába emlékszünk rá, hogy a Titanic valamikor a XX. század elején süllyedt el, ha már ott van az első világháború kezdete, a rajzfilm feltalálása és az Atlanti-óceán első átrepülése is…

Tévedni vidám dolog

Hogy mi adja a játékélmény alapját? A gondolkodás, a döntés súlya, feszültsége, majd a döntés után a megkönnyebbülés, avagy a nevetéssel feloldott bosszúság, hogy melléfogtunk, rosszul emlékeztünk. Persze ugyanezt a másik döntésénél is átérezzük - persze nem akkora súllyal.

Ez az élmény az elején játékos, bevezető hangulatú, később viszont már minden lap lerakását nagyon meg kell fontolni, csevegve, hangosan gondolkodva, a többiek arcrezdüléseit figyelve morfondírozunk, vajon hova a nyavalyába rakjuk le a kezünkben lévő utolsó vagy utolsó előtti kártyát…

Nem kvízjáték! Senki sem biztos győztes!

Persze ilyenkor felmerül a szokásos kétely, ami főleg kvízjátékoknál veheti el sok ember kedvét: minek üljek le Tibivel játszani, keni-vágja a történelmet, biztos ő nyer. Nos, hiába tudja Tibi, hogy 800-ban koronázták meg Nagy Károlyt, bármilyen jó történelemből, attól még nem feltétlen fogja tudni, mikor találták fel a kosárlabdát, mikor volt az első ejtőernyős ugrás és mikor fedezték fel az első gabonakört.

Mert a Timeline: Történelmi események ilyen témákat tartalmaz. Az Általános ismeretek viszont még ennél is tovább megy. Ember legyen a talpán, aki kiismeri magát az automata esernyő vagy a teafilter feltalálása, az Alice Csodaországban bemutatása és Sherlock Holmes első megjelenése között…

Akinek pedig megtetszik a játék ismeretekre támaszkodó tippelgetős élvezete, az újabb szintre léphet a Találmányok már igazán zavarba ejtő eseményei között. Izgalmas utazást tehetünk vele az időben, és komoly meglepetések érnek minket, amikor kiderül, mikor találták fel a tengeralattjárót, alkották meg az első nyílpuskát és ágyút, mikor főztek először gőzkuktával, mikor kommunikáltak a süketek először jeleléssel, mikor játszották az első szerepjátékot vagy használtak először egeret számítógéphez.

És aki azt hiszi, már nem tudunk több meglepetést okozni, annak kellemes meglepetésekben lehet része…

Határ a Csillagos ég!

Nem véletlen a nagy C. Mert nem csak a Timeline: Zene és mozi készült felnőtt játékosok számára, hanem a Star Wars is! Bizony, gyermekkorunk meghatározó filmtrilógiáját is megtaláljuk a Timeline sorozatban. Gyermeki lelkesedéssel vehetjük kezünkbe a fehér dobozt, melyen Darth Vader, rohamosztagosok és TIE-vadászok egyaránt szerepelnek.

A játék lényege ugyanaz: rakd sorba az eseményeket! Persze nem a lépegető feltalálása és a Hoth melletti csata dátuma az, amit a kártyákon látunk. És aki azt hinné, hogy szívünk csücskének minden részletére emlékszik, és kisujjából kirázza az időrendi sorrendet, meglepetések fogják érni… Persze, azt mindenki tudja, mikor mondja Obi-van, hogy "Nem ezek azok a droidok, amiket keresnek!", vagy Ackbar admirális, hogy "Ez csapda!". De ki tudná megmondani, mikor mondja Leia hercegnő Han Solo-nak: "Inkább csókolok meg egy vukit", és mikor csókolja meg végül? Vagy hogy mikor melyik birodalmi tisztet fojtogatja Darth Vader, és mikor mondja azt Boba Fettnek: "...élve akarom őket. Nem darabokban!"?


Állati időutazás - dinós Cardline!

A Cardline sorozat két dologban tér el a Timeline-októl. Egyrészt fiatalabb játékosok számára készült, gyerekbarát kártyamérettel, másrészt számukra izgalmasabb témákban - ez persze nem azt jelenti, hogy felnőttek számára túl könnyű a játék. Aki már találkozott a Cardline: Állatok-kal, tudja, hogy itt állatfajok helyét kell megtalálni a sorban. Persze évszám itt nem játszana, ezért a gyerekek választhatnak egyet a kártyákon lévő három információból. Ők döntik el, hogy adott partiban a kártyákat az állatok mérete, súlya vagy várható életkora szerint rakják sorba.

A Dinoszauruszok ugyanígy működik, de itt a várható életkort egy paleontológus sem merné megsaccolni. Helyette őstörténeti korokban utazhatunk: egy színes skála szerepel a lap szélén, ez mutatja meg, melyik korban élt az adott őslény. A legtudorabb gyermekeink mellett bizony a felnőtt korosztályt is próbára tehetjük vele. Ebben a játékban ugyanis az a (kis)legény a gáton, aki tudja, repülhetett-e egy légtérben a Pteranodon és az Archeopteryx, vagy hogy a Stegosaurus vagy a Triceratops nehezebb-e. A 110 kártyán nagyon sok őslény nyüzsög, kihívás ez kicsiknek és nagyoknak egyaránt!

Adatok

EAN
5999556750529
Cikkszám
59803

Bemutató videó

Vélemények

Legyen Ön az első, aki véleményt ír!

Hasonló termékek